Līdz ar pirmo sniegu iezīmējas laiks, kas autovadītājiem nozīmē paaugstinātu braukšanas risku, un savas specifikas dēļ tiek dēvēts par „ziemas braukšanu”. Slideni ceļi, neredzami gājēji un tumsa ir galvenie faktori, kas apgrūtina autovadīšanu.
Lai ziemā uz ceļa justos droši, automašīna ir jāaprīko ar atbilstošām riepām. Ja mēs varētu paskatīties uz riepu no apakšas, tad redzētu, ka saķeres laukums riepai ar ceļa virsmu ir apmēram plauksta lielumā. Ja riepas protektora augstums ir zemāks par 4 mm, riepa nespēs nodrošināt pietiekamu saķeri. Tāpēc riepu izvēlei jāvelta liela uzmanība. Pērkot riepas, ieteicams vērsties pie riepu speciālistiem, kas vislabāk palīdzēs orientēties plašajā piedāvājuma klāstā. Riepu kvalitātei ir tieša saistība ar drošību, tāpēc mēģinājumam ietaupīt var būt bēdīgas sekas.
Ziemā riepas saķere ar brauktuvi ir daudzas reizes mazāka nekā vasarā. Ja vasarā pietika ar 10 m, braucot ar noteiktu ātrumu, tad ziemā tam nepieciešama krietni garāka distance. Tādēļ izvēloties drošāku distanci mēs radām sev vairāk laika korekcijām un darbībām, izvairoties no bīstamām situācijām uz ceļa.
Vairumā gadījumu, kad automašīna ir sākusi slīdēt, par iemeslu ir bijusi nepareiza ātruma izvēle, pārāk straujas darbības ar stūri un/vai pedāļiem, vai visu šo darbību kopums. Tāpēc, lai pēc iespējas samazinātu automašīnas saslīdēšanas draudus, ir jāizvēlas konkrētā ceļa segumam un situācijai atbilstošs ātrums.
Lai ziemā, uz slidena seguma, izvairītos no nepatīkamām situācijām un neprognozētas automašīnas uzvedības, visām darbībām ar automašīnas vadības svirām (stūri un pedāļiem), jābūt plūdenākām un mierīgākām. Nedrīkst veikt asas kustības ne ar stūri, ne strauji spiežot kādu no pedāļiem, taču, ja ir radusies ekstrēma situācija, tad reakcijai un kustībām jābūt ātrām un precīzām.
Rakstu iesaka:
Avots: Latvijas Valsts ceļi, Latvijas Autoceļu Uzturētājs